Data Driven Business – nowy styl zarządzania przedsiębiorstwem

Potencjał związany z przechowywaniem danych dostrzega coraz więcej firm i przedsiębiorstw z różnych branż. Nikogo już nie trzeba przekonywać, że umiejętne wykorzystanie technologii Big Data stało się kluczowym elementem współczesnego biznesu. Biznesu, w którym decyzje podejmowane są w oparciu o rzetelną analizę danych. Jakie korzyści i wyzwania stoją przed firmami planującymi wdrożenie modelu Data Driven Business?

Krok przed konkurencją

Data Driven Business to nowa forma zarządzania biznesem, w której główną rolę odgrywają decyzje podejmowane w oparciu o analizę przechowywanych danych o aktualnym charakterze, nie zaś emocji czy intuicji. Korzystające z niej firmy i przedsiębiorstwa lepiej znają swoich klientów i konkurencję oraz są w stanie szybciej reagować na dynamiczne zmiany zachodzące na rynku, rozumiejąc w pełni obowiązujące obecnie i prognozując przyszłe reguły.

Wykorzystanie zaawansowanej analityki w stosunku do przechowywanych danych pozwala firmom i przedsiębiorstwom uniknąć błędnych założeń związanych, na przykład, z mechanizmami stosowanymi na rynku choćby kilka lat temu.

Ważną korzyścią biznesu opartego na analizie przechowywanych danych jest też możliwość racjonalnego zarządzania kosztami w oparciu o propozycje cen atrakcyjnych dla klientów i jednocześnie opłacalnych dla samych organizacji. Im bardziej różnorodne dane one przechowują, integrują i analizują, tym skuteczniejsze decyzje biznesowe są w stanie podejmować.

Długofalowe działania Data Driven Business przekładają się na przewagę konkurencyjną, przyspieszenie tempa rozwoju i wzmocnienie pozytywnych doświadczeń klientów firm i przedsiębiorstw.

Wyzwania współczesnego biznesu

Zmonetyzowanie przechowywanych danych nie jest procesem łatwym. Przede wszystkim wymaga ono reorganizacji procesów w obrębie całej organizacji – wykorzystania innowacyjnych narzędzi analitycznych i wiedzy specjalistów od analizy IT.

W ich pracy szczególnie ważna jest umiejętna ocena przydatności przechowywanych danych oraz ich integracja. Nie bez znaczenia jest również konieczność ponownego przeanalizowania indywidualnych celów przedsiębiorstwa, które mogą być zrealizowane za pomocą analizy Big Data.

Big Data nie tylko dla dużych

Aż 72% specjalistów IT z firm z całego świata, które wdrożyły analitykę Big Data uważa, że efekty technologii sprostały oczekiwaniom firmy lub nawet ją przerosły – wynika z badań przeprowadzonych przez Computing Technology Industry Association (CompTIA). Nie dziwi więc ogólny wzrost zainteresowania przechowywaniem danych i ich analizowaniem przez firmy i przedsiębiorstwa z różnych branż. Big Data początkowo postrzegana była jako technologia zarezerwowana wyłącznie dla największych graczy, dysponujących ogromnym budżetem.

Obecnie dzięki nieustannemu rozwojowi technologii gromadzenie, przechowywanie danych i ich analizowanie staje się coraz tańsze, a przez to i dostępne dla mniejszych biznesów, które mogą dopasować działania Data Driven Business do skali organizacji.

Be the first to reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *