Dieta w czasie karmienia piersią

Sposób odżywiania się karmiącej mamy ma ogromne znaczenie zarówno dla niej, jak i dla noworodka. W celu uniknięcia błędów dobrze byłoby zdawać sobie sprawę z tego, co jest wskazane w diecie karmiącej mamy, a jakich produktów stanowczo powinna unikać. Warto jednocześnie mieć świadomość, że należy dostarczać organizmowi około pięciuset kalorii więcej niż podczas ciąży.

Czego nie wolno spożywać w trakcie kamienia piersią?

Kamienie piersią to odpowiedzialność za nowo narodzone dziecko i dlatego stanowczo należy wystrzegać się picia alkoholu czy palenia papierosów. Nie należy także nadużywać spożywania kawy, chociaż pokutujące przekonanie, że bawarka (herbata z mlekiem) dobrze wpływa na laktację, współcześnie jest uznawane przez dietetyków za niepotwierdzony mit.

Karmiąca mama nie powinna pić poza tym słodkich, gazowanych napojów, ponieważ nie zawierają one żadnych wartości odżywczych i dostarczają jedynie pustych kalorii. Dobrze byłoby także ograniczyć spożywanie niektórych surowych owoców, takich jak chociażby winogrona.

Karmienie piersią – dozwolone produkty

Mama karmiąca tak naprawdę może jeść wszystko, pod warunkiem, że będzie kontrolowała zachowanie się dziecka, żeby w przypadku pojawienia się jakichkolwiek dolegliwości wyeliminować dany składnik ze swojej diety. Należy jednocześnie pamiętać, żeby nie przesadzać z przyprawami i nie jadać zbyt ostrych potraw.

W czasie karmienia piersią dobrze byłoby spożywać produkty zbożowe i mleczne w każdej postaci. Dieta dzięki temu będzie urozmaicona i nie znudzi się, gdyby karmienie piersią trwało wiele miesięcy. Należy jeść odpowiednio przyrządzone mięso (na początku drobiowe), ryby, kasze, makarony, ziemniaki, sałatki, surówki, jajka, owoce. Należy także pić niegazowaną niskozmineralizowaną wodę, herbatki owocowe czy soki owocowo-warzywne.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Recent Posts