Jak zadbać o zdrowie na jesień?

Jesienią zapominamy o naszych dobrych nawykach wypracowanych w miesiącach, gdy słońce mocniej dodawało nam energii, a na targach mieliśmy dostęp do apetycznie wyglądających świeżych warzyw i owoców. Zdrowe potrawy zastępujemy produktami o niskiej wartości odżywczej, a za to bogatej w sztuczne barwniki i konserwanty. A letnie buty do biegania lądują w dalekim kącie szafki, i ich miejsce zajmują ciepłe bambosze i koc.

Trudno odmówić sobie niektórych przyjemności, które wyjątkowe dla aktualnej pory roku. Niemniej pamiętajmy o kilku zasadach, które pozwolą nam okres jesienno-zimowy przetrwać w dobrym zdrowiu prawdziwie rozkoszując się pod kocem ulubioną książką.

Wykorzystuj sezonowe warzywa

Jesienna dieta wcale nie jest nudna. Pojawia się dynia, buraki, nasze polskie jabłka i inne fantastyczne dary prosto od natury. Zrezygnuj z produktów, które jesienią nie są już tak smaczne, a ich pojawianie się na sklepowych półkach zawdzięczamy jedynie współczesnym nawozom.

Gotuj rozgrzewające jesienne zupy, czy warzywno-mięsne potrawki. Jedz także ryby i wielonienasycone oleje roślinne, aby dostarczyć organizmowi niezbędnych kwasów tłuszczowych. Dzięki temu Twoje ciało będzie mogło łatwo bronić się przed jesiennymi infekcjami.

Ruszaj się!

Pomimo, że pogoda na zewnątrz nie zachęca do aktywności, nie zapominaj o niej i nie czekaj na kolejny powrót do formy za rok. Dobre zdrowie przez całą jesień utrzymasz, gdy zapewnisz sobie odrobinę ruchu przez całą zimę.

Ćwiczenie na zewnątrz w momencie przejściowym pomiędzy latem a jesienią, pozwoli przygotować Ci swój organizm do niższych temperatur. Nie straszna będzie Ci ani jesienna szaruga i plucha, ani mroźny zimowy wiatr.

Jeśli nie jesteś fanką aktywności fizycznej na powietrzu, gdy słońce nie świeci pełną mocą, zawsze możesz wybrać ulubione ćwiczenia z dvd.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Recent Posts