Wzmocnienie odporności w okresie jesienno – zimowym

Jesień i zima to pory roku, w których nietrudno się przeziębić. To także czas, w którym wielu osobom brakuje energii do działania. Co można zrobić, by w łatwy sposób poprawić swoją odporność? Poniżej znajdują się porady zdrowotne, dzięki którym można uniknąć przykrych dolegliwości (więcej przydatnych porad można znaleźć odwiedzając portal informacyjny na temat zdrowia).

Jedz regularnie

Chcąc wzmocnić odporność organizmu należy się odżywiać w sposób racjonalny i zróżnicowany. Dodatkowo należy unikać jedzenia, które jest bardzo przetworzone (wszelkie zupki chińskie oraz inne potrawy zamknięte w pudełkach), bowiem nie dostarcza ono człowiekowi niezbędnych witam i minerałów.

W okresie jesienno – zimowym trzeba postawić na potrawy, które pomagają rozgrzać organizm – wszelkiego rodzaju zupy, dodatkowo warto pić ciepłe napoje – na przykład herbatę z sokiem malinowym, czy ciepłe kakao.

Jedz mniej cukru

Większość ludzi lubi słodkie przekąski, okazuje się jednak, że cukier ma zły wpływ na organizm. Jego spożycie powoduje osłabienie odporności, a co za tym idzie zwiększa się możliwość zachorowania. Właśnie dlatego warto możliwie najbardziej ograniczyć spożycie słodyczy, można również zamienić sklepowe słodkości na te stworzone w domu z użyciem zdrowszych składników, na przykład miodu.

Ruszaj się

Wielu osobom wydaje się, że jesień i zima nie sprzyjają aktywności fizycznej. To oczywiście błędne założenie, bowiem nawet w chłodniejszych porach roku można znaleźć sport, który nie tylko pomoże wzmocnić odporność organizmu, ale również będzie sprawiał dużo przyjemności.

Wiele form aktywności fizycznej można uprawiać przez cały rok (bieganie, pływanie, sporty drużynowe), zima dodatkowo niesie za sobą możliwość uprawiania biegów narciarskich czy narciarstwa zjazdowego. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Recent Posts