Jak wzmocnić odporność organizmu na jesień?

picnic-644278_640Gwałtowny spadek temperatur, który obserwujemy wraz z przyjściem pierwszych jesiennych dni, sprawia, że wielu z nas zaczyna zmagać się z przeziębieniami, osłabieniem i gorszym samopoczuciem. Czy jesiennego osłabienia da się w jakiś sposób uniknąć? I w jaki sposób możemy poprawić swoją odporność? W tym artykule opiszemy najprostsze sposoby walki z negatywnymi skutkami jesiennej aury.

Naturalne antybiotyki

Fani cebuli i czosnku będą wniebowzięci, gdyż to jest właśnie idealny czas na to, aby mieć kolejny świetny pretekst do konsumpcji owych warzyw. Cebula i czosnek, pomimo niezbyt przyjemnego zapachu, którego intensywność nieraz potrafi doprowadzić nas do łez, są doskonałe na jesienne wzmocnienie organizmu.

Pewnie niejedno z Was pamięta z dzieciństwa syrop cebulowy. Poili nim nas nasi dziadkowie, którzy kierując się ludową mądrością przekazaną im przez ich rodziny, doskonale wiedzieli, że syrop cebulowy jest idealny na przeziębienia.

Profilaktycznie w okresie jesiennym staraj się dodawać do potraw, jak najwięcej czosnku i cebuli. Ich właściwości antybakteryjne pozwolą Twojemu organizmowi skutecznie bronić się przed przeziębieniami. A, gdy choroba Cię już dopadła wytocz jej ciężkie działa. Spróbuj przemóc swój dziecięcy wstręt i zacznij pić syrop cebulowy.

Omega-3 świetny także na odporność

O prozdrowotnych właściwości kwasu tłuszczowego omega-3 mówią wszyscy i na każdym kroku. Zdrowe włosy, paznokcie, skóra… ale także pomaga Twojemu organizmowi walczyć z chorobą. Omega-3 pomaga szkolić małych żołnierzy układu odpornościowego oraz eliminuje szkodliwe bakterie. Jedz tłuste ryby, jak makrela, czy łosoś, a także spożywaj na zimno roślinne oleje wielonienasycone.

Wysypiaj się!

Pamiętaj o zachowaniu higieny snu. Jeśli się nie wysypiasz nie dajesz swojemu organizmowi odpowiedniego czasu na regenerację, a to w tak newralgicznym czasie może skończyć się przeziębieniem.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Recent Posts