Jak wygrać z przesileniem wiosennym? Naturalne sposoby

Wraz ze zbliżającą się wiosną zmęczenie coraz bardziej daje się nam we znaki, czujemy się senni i mamy problemy z koncentracją. Skutkiem przesilenia wiosennego są także kołaczące serce, boląca głowa i łamanie w kościach. Okazuje się jednak, że nie jesteśmy skazani na powitanie wiosny w kiepskiej kondycji. Jak sobie więc radzić z wiosennym przesileniem?

Czym jest przesilenie wiosenne?

Chociaż przesilenie wiosenne nie jest chorobą, to jednak wiążą się z nim nieprzyjemne objawy w postaci rozdrażnienia, senności, bólu głowy, złego nastroju i osłabienia organizmu. Przyczyną tego stanu rzeczy jest przestawianie się organizmu z mało aktywnego trybu zimowego na wiosenną aktywność. Okazuje się, że najbardziej pomocna w walce z przedwiosenną chandrą jest zmiana stylu życia, czyli zmiana nawyków żywieniowych i zwiększenie aktywności fizycznej.

Dieta na wiosenne zmęczenie

Jako, że zimą brakuje nam świeżej żywności bogatej w witaminy i mikroelementy, to na wiosnę zazwyczaj mamy ich niedobory, co niestety wpływa negatywnie na kondycję ciała i umysłu. Pojawia się apatia, problemy z pamięcią, niedokrwistość i zajady. Problemem stają się także wypadające włosy, przesuszona skóra i łamliwe paznokcie. Aby nie obciążać dodatkowo układu pokarmowego zaleca się spożywanie paru mniejszych posiłków dziennie, niezbyt obfitych i lekkostrawnych. Podstawą są pożywne śniadanie i dawka białka w postaci ryby czy chudego mięsa. W diecie powinno pojawić się więcej warzywa i owoców, a także pełnoziarniste pieczywo i kasze. Jeśli chodzi o przekąski, zdrową i smaczną opcją jest sięganie po suszone owoce, orzechy, nasiona słonecznika, pestki dyni i gorzką czekoladę.

Składniki pomocne przy przesileniu wiosennym

W celu zmniejszenia skutków wiosennego zmęczenia należy zadbać o dostarczenie organizmowi naturalnych witamin i minerałów. Ich skarbnicą są kiełki, które można bezproblemowo wyhodować na parapecie. Sprawdzą się nie tylko nasiona rzeżuchy, ale także nasiona lucerny, rzodkiewki i pszenicy. Zawierają one witaminy z grupy B oraz witaminy A, C i E, a także cynk, wapń, magnez, potas i fosfor. Z kolei w pestkach, nasionach i orzechach znajduje się sporo magnezu, który niweluje stres, a cynk wpływa korzystnie na stan włosów i paznokci. Warto także zastanowić się nad suplementacją w celu wzmocnienia odporności.

Ruch na świeżym powietrzu i naturalne światło

W walce z przesileniem wiosennym sprawdza się regularna dawka ruchu w postaci spaceru, jazdy na rowerze, joggingu czy nordic walking. Jako, że gorszy nastój wynika z niedostatku naturalnego światła, to można załagodzić stany depresyjne naświetlaniem lampą fluoroscencyjną i suplementowaniem się witaminą D3.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Recent Posts