Witaminy kontra miażdżyca.

O tym, jak ważne dla ludzkiego zdrowia są witaminy, doskonale wie każdy. To one pozwalają organizmowi lepiej radzić sobie z codziennymi obowiązkami, to dzięki nim mogą prawidłowo funkcjonować poszczególne narządy. Ich niedobory prowadzą do wielu poważnych chorób, zatem ich obecności wymaga każda zdrowa dieta. Bez nich znacznie zwiększa się ryzyko chorób nowotworowych, a osłabiony organizm jest bardziej podatny na różne choroby.

Witaminy a serce
Witaminy mają istotny wpływ na cały organizm, wpływają również na pracę serca oraz stan naczyń krwionośnych. Udowodniono już, że niedobory niektórych witamin mogą w znacznym stopniu zwiększać ryzyko chorób serca oraz przyczyniać się do udaru mózgu. Dla serca szczególnie ważne są witaminy z grupy B, witamina A oraz C. Dzięki nim ten ważny narząd może sprawniej funkcjonować, co wychodzi na zdrowie i innym narządom.

Witaminy w walce z miażdżycą
Nie brak witamin, które mogą pomóc w walce z miażdżycą i które skutecznie chronią naczynia krwionośne. Ogromne znaczenie ma tu witamina C. Jej obecność w diecie jest niezbędna dla każdego, przy czym osoby palące potrzebują jeszcze większych jej ilości. Najlepszymi jej źródłami są oczywiście świeże warzywa i owoce. Znajduje się ona w czarnych porzeczkach oraz w cytrusach, bardzo dobrym jej źródłem jest również kapusta i zielona pietruszka. Te produkty koniecznie powinny pojawić się w diecie chroniącej serce oraz naczynia krwionośne.

Kolejną witaminą, dzięki której można pokonać miażdżycę, jest witamina E. Dobrym jej źródłem są oleje roślinne oraz siemię lniane. Występuje ona również w orzechach oraz w kiełkach pszenicy. Witamina ta znajduje się również w zbożach oraz w warzywach, wśród których szczególnie zalecany jest szpinak oraz brukselka. Cennym wsparciem dla dobroczynnego działania witamin C i E jest witamina A. znaleźć ją można w mleku i jego przetworach, jajach, wątrobie. Za wyjątkowo dobre źródło tej witaminy uznawany jest tran.

Dla serca i naczyń krwionośnych bardzo ważną witaminą jest także beta-karoten, znajdujący się głównie w warzywach liściastych. Doskonałym źródłem beta-karotenu jest też marchew, czerwona kapusta oraz fasola szparagowa.

Dla zdrowego serca nie ma lepszego leku, jak odpowiednia porcja witamin. Te, które zostały przedstawione powyżej, są szczególnie ważne. To one mogą uchronić przed tak groźną w skutkach chorobą, jaką jest miażdżyca.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Recent Posts