Aktywność fizyczna i jej wpływ na zdrowie

Każdy z nas doskonale wie, że ruch jest bardzo ważny dla naszego zdrowia. I choć o zaletach systematycznych ćwiczeń i uprawiania sportu słyszymy na każdym kroku, wielu z nas prowadzi siedzący tryb życia, a rusza się tylko od czasu do czasu. To poważny błąd, za który słono musi płacić nasz organizm. Dlaczego aktywność fizyczna jest tak ważna? Jak ruch wpływa na nasze zdrowie?

Aktywność fizyczna a krążenie krwi
Ruch ma bardzo dobry wpływ na układ krwionośny, dzięki czemu może stanowić doskonałą formę ochrony przed chorobami serca, miażdżycą oraz zbyt wysokim poziomem złego cholesterolu. Dla tych, którzy szukają skutecznej ochrony przed zawałem lub udaru mózgu, szansą na ochronę może stać się codzienny trening. Nie musi być on intensywny – ważne, by był systematyczny. Dzięki temu zwiększa się elastyczność naczyń krwionośnych, a praca serca staje się bardziej regularna. Ruch jest zarazem doskonałą receptą dla tych osób, które mają problemy z ciśnieniem.

Ruch dla zdrowych kości
Systematyczne ćwiczenia pozwalają wzmocnić mięśnie, które z kolei mogą stanowić jeszcze skuteczniejsze wsparcie dla kręgosłupa. Każdy trening sprzyja również kościom. Pod wpływem wysiłku fizycznego zwiększa się ich gęstość, co pozwala lepiej chronić się przed kolejną groźną chorobą, jaką bez wątpienia jest osteoporoza.

Aktywność fizyczna a prawidłowa masa ciała
Bez codziennej porcji ruchu utrzymanie prawidłowej masy ciała może być poważnym problemem. Dzięki systematycznej gimnastyce można nie tylko spalić nadmiar kalorii i pozbyć się szpecącej warstwy tkanki tłuszczowej, ale znacznie przyspieszyć przemianę materii. Chroni to przed taki problemami, jak nadwaga czy otyłość. Dodatkową zaletą takich ćwiczeń może stać się zgrabna i atrakcyjna sylwetka, która w pewnością wynagrodzi wysiłek włożony w wykonywanie poszczególnych ćwiczeń.

W walce z cukrzycą
Ruch chroni przed chorobami serca oraz problemami z układem krążenia, zajmuje również bardzo ważne miejsce w profilaktyce cukrzycy. Dzięki aktywności fizycznej zwiększa się tolerancja glukozy, a organizm staje się bardziej wrażliwy na insulinę. Warto zatem bronić się aktywnie przed cukrzycą, która może prowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem.

Najlepszy sposób na stres
Stres, tak często dokuczający współczesnemu człowiekowi, znacznie rzadziej dopada tych, którzy uprawiają sporty. Dzieje się tak z kilku powodów. Przede wszystkim ruch pozwala rozładować napięcie nerwowe, a ponadto poprawia nastrój. Udowodniono już, że w trakcie wysiłku fizycznego w ludzkim mózgu wytwarzany jest „hormon szczęścia”, dzięki czemu osoby ćwiczące są z natury większymi optymistami niż ich koledzy preferujący siedzący tryb życia.

Related Posts

  1. Fajny wpis. To fakt, sport i aktywność fizyczna ma duży wpływ na nasze zdrowie. Szczególnie w okresie zimowym jest to nieoceniona pomoc dla naszego organizmu w walce z chorobami czy depresją. Jak zbliża się zima biorę swoje hantle i ćwiczę kilka razy w tygodniu po 20 do 30 minut i żadne przeziębienia mnie się nie imają. Polecam również tą metodę zamiast brania leków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Recent Posts