Jak rozpocząć sprzedaż wysyłkową?

Prowadzenie sklepu internetowego daje wiele korzyści, jednak jest to jednocześnie wyzwanie. Pilnowanie poprawności przesyłek oraz ich sprawne adresowanie i nadawanie może się wydawać przytłaczające dla początkujących sprzedawców. Jeśli nie masz pewności, jak rozpocząć sprzedaż wysyłkową, poradzimy Ci, co zrobić, aby Twój sklep działał bezproblemowo.

 

Hurtownie i dostawcy sklepów internetowych

Aby prowadzić sklep, trzeba mieć towary na sprzedaż. W tym celu sklepy internetowe zawierają umowy z hurtowniami i dostawcami, którzy im zapewniają produkty. W zależności od rodzaju oferty sklepu szczegóły umowy, takie jak częstotliwość i ilość dostaw, będą się różnić. Taki model wymaga od sprzedawcy posiadania magazynu, w którym może trzymać dostarczany towar. W momencie złożenia zamówienia przez klienta sam kompletuje on zamówienie z produktów przechowywanych w magazynie.

Coraz popularniejszy jest dropshipping, czyli model w którym to hurtownia jest odpowiedzialna na wysyłkę towarów – sklep internetowy pełni rolę pośrednika zbierającego zamówienia od klientów. Nie musi on posiadać magazynu ani samodzielnie skompletować zamówienia – tym zajmuje się dostawca towarów. W zależności od detali umowy sprawa reklamacji i zwrotów zamówień może być odpowiedzialnością hurtowni bądź sklepu – jest to ważny element umowy, który należy ustalić przy ustalaniu warunków współpracy.

 

Przygotowanie i wysyłka towarów

Jeśli wolisz mieć pełną kontrolę nad realizacją zamówień w Twoim sklepie, zamiast modelu dropshipping możesz zdecydować samodzielnie obsługiwać kompletowanie i wysyłkę towarów. W takim przypadku potrzebny Ci będzie sprawny system adresowania paczek, oraz drukowania dokumentacji, jak faktury czy gwarancje. Istnieją programy, które pomagają zautomatyzować ten proces, jednak przy małym biznesie programy tekstowe jak pakiet Microsoft Office bądź OpenOffice powinny w zupełności wystarczyć.

Skompletowane i zaadresowane przesyłki należy następnie przekazać do wysyłki. W przypadku korzystania z usług pocztowych paczkę należy zanieść na pocztę, jeżeli zdecydujesz się na usługi kurierskie możesz zlecić kurierowi jej odebranie. Wysyłanie dużej ilości paczek pocztą może okazać się kosztowne – w takim przypadku korzystną opcją jest korzystanie z usług kuriera. Przesyłki kurierskie są dostarczane szybciej niż te obsługiwane przez tradycyjną pocztę, co ma wpływ na satysfakcję Twoich klientów.

Jeśli obawiasz się, że usługi kurierskie okażą się zbyt drogie, aby być opłacalne dla Twojego sklepu, z pomocą może Ci przyjść spedytor przesyłek kurierskich. Zwany również brokerem bądź pośrednikiem, zawiera on umowy z firmami kurierskimi na dużą ilość przesyłek, przez co jest w stanie wynegocjować ich korzystniejsze ceny. Spedytorzy oferują realizację usług przez największe firmy kurierskie, więc nie musisz się martwić o jakość i masz pewność realizacji Twojego zamówienia. Taki model jest korzystny zarówno dla Ciebie, jak i Twoich klientów, którym możesz zaoferować lepsze ceny dostawy towarów. Jednocześnie ich zamówienia realizowane są szybko, co dodatkowo podnosi ich satysfakcję z zakupów w Twoim sklepie i zwiększa szansę, że zostaną Twoimi klientami na stałe.

Odpowiedni plan oraz przemyślane umowy z dostawcami i kurierami są kluczem do sprzedaży wysyłkowej. Wystarczy wszystko dobrze przemyśleć “na chłodno” przed założeniem sklepu i rozpoczęciem działalności, aby w przyszłości uniknąć wielu problemów i nieporozumień.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Recent Posts