5 trików, za pomocą których zwiększysz sprzedaż w sklepie stacjonarnym

Pozyskiwanie klientów stanowi duże wyzwanie dla wszystkich właścicieli sklepów stacjonarnych. W czasach ogromnej konkurencji rynkowej i wzrostu popularności sprzedaży internetowej, utrzymanie satysfakcjonującego poziomu konwersji jest podstawą sukcesu handlu detalicznego. By klienci kupowali, nie wystarczą jednak wyłącznie niskie ceny towarów i dobra lokalizacja sklepu. Równie ważne, jeśli nie ważniejsze, są inne skuteczne techniki sprzedaży. Przedstawiamy 5 trików, których wprowadzenie pomaga w pozyskiwaniu klientów w handlu tradycyjnym!

  1. Kuszenie promocjami

Klienci kochają promocje, które są jednym z głównych czynników wpływających na ich decyzje zakupowe. Nic więc dziwnego, że stosowaną od lat techniką pozyskiwania klientów są różnego rodzaju akcje promocyjne. W szczególności właściciele sklepów stacjonarnych oferują klientom takie formy korzyści, jak czasowe obniżki cen, akcje “2 produkty w cenie 1” czy dodatki powyżej określonej kwoty zakupów.

Dobrym sposobem na pozyskiwanie klientów jest też sprzedaż pakietowa, polegająca na oferowaniu głównych produktów wraz z komplementarnymi dodatkami. W ich przypadku łączna suma produktów jest niższa niż przy ich oddzielnym zakupie.

 

  1. Nagradzanie lojalnych klientów

Programy lojalnościowe to doskonała metoda utrzymania dotychczasowych, jak również pozyskania klientów, którzy do tej pory nie robili w sklepie regularnych zakupów. Nagradzanie stałych klientów rabatami to niezwykle skuteczny trik, który sprawdza się zarówno w przypadku dużych sieci handlowych, jak i mniejszych sklepów o zasięgu osiedlowym.

 

  1. Ograniczanie czasu i ilości towaru

Niezwykle skutecznym trikiem, pomocnym zwłaszcza przy pozyskiwaniu klientów niezdecydowanych, są akcje ograniczone czasowo. Upływający czas doskonale motywuje do szybkiego podjęcia decyzji bez porównywania atrakcyjności oferty w innych sklepach. Kolejny trik, który wpływa na decyzje zakupowe klientów stacjonarnych polega na stwarzaniu wrażenia ograniczonej ilości towaru znajdującego się w magazynach sklepu. Informacja o kończących się zapasach sprawia często, że zwlekający z zakupem klient szybciej odwiedzi sklep.

 

  1. Rekomendacje klientów

Nic nie służy pozyskiwaniu klientów tak skutecznie, jak chwalenie się rekomendacjami dotychczasowych nabywców, zadowolonych z oferty sklepu stacjonarnego. Firmy działające w handlu detalicznym mogą na przykład powiesić kilka rekomendacji w widocznym miejscu w sklepie lub posługiwać się liczbami obrazującymi sprzedaż produktu lub usługi. To darmowa forma reklamy, które może przełożyć się na znaczny wzrost zaufania konsumentów, a co za tym idzie – wzrost konwersji w sklepie.

 

  1. Umiejętna aranżacja sklepu

W pozyskiwaniu klientów doskonale sprawdza się również aranżacja sklepu, zgodna z zasadami merchandisingu wizualnego. Potencjalni klienci mogą bowiem omijać sklep stacjonarny tylko z powodu niezbyt zachęcającej witryny. To o jej wygląd, na bieżąco aktualizowany, warto zadbać w pierwszej kolejności, by następnie przejść do takich elementów aranżacji jak podział sklepu na strefy, czytelna nawigacja, ekspozycja materiałów wspierających sprzedaż, staranne ułożenie i opisanie produktów, dostęp do przebieralni czy rozplanowanie kas.

W aranżacji sklepu nieocenione są nowe technologie, a zwłaszcza beacony i nadajniki Wi-Fi, z pomocą których właściciele sklepów zbierają informacje o zachowaniach i oczekiwaniach konsumentów. Na podstawie zgromadzonej wiedzy mogą oni bardziej optymalnie planować wygląd sklepu, który wzbudza u klienta pozytywne doświadczenia zakupowe.

 

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Recent Posts