Jak otworzyć działalność w formie franczyzy?

Czym jest franczyzna? Czy jest to rozwiązanie właśnie dla nas? Czy ma ono realne szanse powodzenia w naszym przypadku? Przyjrzymy się pokrótce charakterystyce tego rodzaju przedsiębiorczości. Może zachęci to nas do głębszego zapoznania się z tematem.

Biznes biznesowi nierówny, czyli potęga marki

W największym skrócie franczyzna to biznes, który jest prowadzony pod szyldem innej marki. Zwykle firmy pozwalające sobie na taki rodzaj rozwoju działalności charakteryzują się ustabilizowaną od lat marką na rynku. W rezultacie inwestorzy z odpowiednim doświadczeniem i kapitałem mogą otworzyć własne punkty dystrybucyjne, w zamian korzystając z loga i modelu handlowego znanego biznesu. Identyfikacja wizualna w biznesie jest bardzo ważna. Dlatego otworzenie punktu pod skrzydłem większych i rozpoznawalnych firm ma większe szanse powodzenia na rynku.

Franczyzna i nasze decyzje

Kupując taki rodzaj licencji dla naszego biznesu, nadal ponosimy realne konsekwencje wybrania odpowiedniego miejsca na punkt handlowy. To samo tyczy się wartości sprzedaży, jaką ten punkt będzie generował. Tylko nasza inteligencja, zaradność i dokładność mogą przyczynić się do sukcesu naszej franczyzny. Szyld znanej marki to nie gwarancja powodzenia. Jedną z charakterystycznych rzeczy, która związana jest z takim rodzajem działalności, jest współdziałanie z marką „matką”. Ta bowiem wymaga od nas realizacji pewnych zobowiązań wymienionych w umowie licencyjnej. Te obowiązki będą różniły się zależnie od firmy „matki”. Z reguły im dana marka oferuje lepsze usługi, tym więcej tych zobowiązań będzie.

Zwykle w tym modelu biznesu niewiele jest miejsca na inwencję. Przecież w ramach przyswojenia modelu rozwoju innej marki, przyjąć musimy jej model biznesowy. Najczęściej jest to model sprzedaży czy usług. Niekiedy jest to identyfikacja wizualna biznesu związana z wnętrzem lokalów, która będzie musiała być identyczna z firmą „matką”. Tutaj trzeba wspomnieć też o jakości usług. Firmy dzielące się swoim modelem handlowym wymagają od firm współpracujących, usług na pewnym określonym poziomie. By sprawdzać stan usług w danym punkcie, stosuje się audyt, który także będzie określony w umowie franczyzny. Gdy biznes spełnia wszystkie te wymagania, właścicielowi nie pozostaje nic jak tylko cieszyć się z odniesionego sukcesu.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Recent Posts